vrijdag 24 augustus 2007

My First Flightplan

Is ie niet mooi?? (klik maar op het plaatje)


Zojuist ingelogd op de site van AIS Netherlands om een flighplan voor de les van morgen te filen. My first flightplan zogezegd. Ik moet al om 8.30 aan de bak, en dan is het handig als je je flightplan al geregeld hebt.
Jorgen had me gezegd dat we deze keer een Mike departure en een Romeo arrival gaan vliegen. En de rest van het flighplan was nagenoeg over te nemen van de vorige keer toen Jorgen hem nog gefiled had, want veel dingen zijn hetzelfde: vliegtuig, duur, vertrekvliegveld (EHRD) etc. etc.


Leuk om ook te leren, en stiekem kon ik het al omdat ik op IVAO al online vloog, en dan wel zo realistisch dat je niet weg komt voordat je een flightplan hebt ingediend en daar goedkeuring voor hebt gekregen van de controller (iemand die achter z'n thuispc voor controller speelt en je ook daadwerkelijk op zijn scherm kan volgen).


Ik ben benieuwd wat het morgen wordt, maar één ding is zeker: ik heb er weer enorm veel zin in!!

Geen opmerkingen: