woensdag 12 september 2007

Medical (07-09-07)

O ja, op dezelfde vrijdag als de les hieronder had ik ook nog mijn medische keuring. Je moet natuurlijk wel een beetje gezond zijn om te vliegen. Vandaar dat je regelmatig gekeurd moet worden, maar de eerste keer extra uitgebreid. Bloed afname, cardiogram, bloeddruk, zeer uitgebreide ogentest en nog een stuk of wat onderzoeken. Aangezien mijn rechter trommelvlies niet 100% is, werd daar nog wat extra onderzoek naar gedaan. Maar voor een PPL brevet zijn de eisen gelukkig lang niet zo zwaar als bij beroepspiloten. Het geeft eigenlijk alleen maar voordeel omdat je geen druk op je trommelvlies krijgt bij het stijgen en dalen.

Ik ben er bijna 2 uur zoet mee geweest, maar het verlossende woord kwam aan het einde: ik ben goedgekeurd voor het vliegen!

Nu even wachten op het officiële document dat door de IVW (inspectie Verkeer & Waterstaat) wordt uitgereikt. Vóórdat ik dat papiertje heb zal ik in geen geval solo mogen vliegen, dus ik hoop dat dat geen 6 weken gaat duren...

1 opmerking:

Anoniem zei

Ha Rembrand,

Zo dit ziet er serieus uit! Leuk om te lezen. Lekker dat je goedgekeurd bent, wel vreemd dat dat niet eerst moet gebeuren.

Waar blijft die foto van ons huis dan?

Groet!