vrijdag 11 april 2008

Kadootje! (10-04-08)

Gisteren was ik jarig en via marktplaats was ik op zoek gegaan naar een headset. In het Normaal vlieg ik in de Diesel Robin, en daar zit standaard een headset in. Een hele goeie zelfs (1000 euro nieuwprijs :-$). Dan heb je dus een headset waarbij er een tegengeluid wordt gegenereerd wat precies tegen het heersende geluid in gaat. Daardoor wordt het heersende geluid sterk gedempt, wat een weldadige stilte veroorzaakt.


Goed, die heb ik dus NIET gekocht. Wat wel? Een David Clark H10-13.4:

Een zeer veel gebruikt model, redelijk betaalbaar en goede kwaliteit.

En nu heb ik dus een eigen headset, en die is nodig omdat je dus op alle andere dan de Diesel Robin toestellen je eigen exemplaar moet meenemen om te kunnen vliegen.


Nu nog een opbergtasje erbij zoeken.


En wat ik in de vorige blog nog niet vermeld had: na de eerste vlucht mag ik nu ook solo op de benzine Robins vliegen, wat inhoudt dat ik keuze heb uit 4 verschillende vliegtuigen (SVM, SVQ, SVT, SVU).
En nu weer als een speer verder leren aan de 4 theorievakken die ik dinsdag wil gaan halen!!


Groeten,

Geen opmerkingen: