vrijdag 25 april 2008

Solo (17/04/08)

Het was 4 april voor het laatst dat ik een les had, en de volgende zou pas op 26 april zijn. Veeeel te lang, zeker met het mooie weer van de afgelopen weken.

Dus om het halen van m'n theorie te vieren ben ik op 17 april om een uur of 2 gestopt op m'n werk en zat ik om 3 uur in het vliegtuig. De PH-SVT was het deze keer. Uiteraard wel een zinnig doel van de vlucht bedacht, en dat werd het bekijken van Gouda en het oefenen van gewone bochten en steile bochten.

Het was ontzettend turbulent, maar wel kraakheldere lucht met van die mooie vriendelijke wolken. Na een aantal rondjes boven m'n collega's (hahaha, zij werken en ik in de lucht) ben ik richting Woerden gevlogen. Vervolgens een bocht naar bodegraven en daarna boven de polders tussen Boskoop en de nieuwkoopse plassen lekker geoefend met bochten.

Hierna weer terug via Gouda en nog een paar touch and go's gemaakt op Rotterdam airport. Dat laatste was erg zinvol, en het drukte me met de neus op de feiten dat ik nog wat meer moet opletten op de vaste snelheden. De eerste twee naderingen waren gewoon te snel, als je dan met 80 knopen gaat afvangen voor de landing, dan blijf je dus nog een paar honderd meter doorzweven voordat je snelheid voldoende teruggelopen is om aan de grond te plakken. Wat nog wel leuk was: op een gegeven moment een kist die nog niet van de baan was, dus ik kreeg te horen: "Pappa sierra tango, go around, I repeat go around due to aircraft on the runway". Natuurlijk netjes gehoorzaamd. En het scheelt je toch weer landingsgeld, want de hele nadering tot de laatste meters maak je wel, maar je komt niet op de grond. Dus hij telt niet mee.

Morgen een hele leuke vlucht met wat medeleerlingen en een instructeur: een driehoek naar Lelystad en Texel!

1 opmerking:

Arjan zei

Geen tijd meer voor je blog, of niet gevlogen?

Gr
Arjan