vrijdag 28 maart 2008

NO-GO + theorie

Het móest er een keer van komen: mijn instructeur zal niet gauw terugschrikken voor een paar wolken, een bui of een doorstaande wind. Maar vrijdag 21/3/08 was het tijdens het geplande tijdstip wel zulk niet-vliegweer dat voor het eerst sinds juli 2007 (!) een les niet doorging. In de winter traditioneel minder vliegweer? Bij mij gaat het dus juist mis in het voorjaar.

Overigens verbaas ik me er wel over hoe voorspoedig het tot nu toe loopt. Het ritme van 1 keer per 2 weken lessen is op zo'n manier heel prettig.

Ook even een update van m'n theorie.
Ik volg op dit moment de lessen van de vakken 'Navigatie' en 'prestaties & vluchtplanning'. Gezien de resultaten en het gezien het feit dat ik na de komende examendata pas weer in september examens kan doen, heb ik besloten om alle vakken die ik moet doen af te gaan leggen. Dat betekent dat ik ook heel hard bezig ben met zelfstudie voor Meteorologie. Een heel boeiend vak. Ik kan me nog goed herinneren dat ik als jochie van 8-9 jaar altijd een weerstation wilde hebben. Het is er nooit van gekomen, maar de interesse voor het weer is altijd gebleven. Het weer is machtig, nauwelijks door ons mensjes te beïnvloeden en altijd weer 'anders'. Bijzonder...

Naast deze vakken ga ik ook nog het vak 'menselijke prestaties & beperkingen' doen. Heel interessant omdat je in sneltreinvaart een aantal onderdelen van het menselijk lichaam doorloopt. Zien, horen, voelen, evenwicht, longen, psyche....het komt allemaal langs!

Nog 3 weekjes blokken, en daarna is er hopelijk ook weer wat meer tijd voor andere dingen!

Oké, nog een update: ik ben van plan om de komende tijd ook af en toe in een Robin benzine te stappen. Qua bediening net even wat anders (uitgebreider) dan de diesel waar ik normaal in vlieg. Hoe het met die verschillen zit lijkt me een leuk onderwerp om een keer een blogje over te schrijven als ik ervaring in beide typen heb.

En als afsluitertje nog een filmpje van m'n fototoestel. Voor de insiders: na Papa een left hand cirquit runway 24 ipv cross in de middle. Maar dan wel vanaf 1500 ft. En bij touchdown ook nog en bibberend neuswiel. Hoe dat er uitziet zie je hieronder. Het is overigens een gruwelijk tegenlicht-filmpje.




Groeten,

1 opmerking:

Skycaptain Marz zei

Leuk filmpje, tikkie off centerline. :)

Waardeloos he die winter? Overslaan zeg ik!